음악 가사------ :◈:/◈: I

I Am A Rock - Simon and Garfunkel

애풀잭 2016. 7. 8. 20:49

I Am A Rock - Simon and Garfunkel


A winter's day
In a deep and dark December
I am alone
Gazing from my window
To the streets below
on a freshly fallen silent shroud of snow

I am a rock
I am an island

I've built walls
A fortress deep and mighty
That none may penetrate
I have no need for friendship
Friendship causes pain
It's laughter and it's loving I disdain.

I am a rock
I am an island

Don't talk of love
Well, I've heard the word before
It's sleeping in my memory
I won't disturb the slumber
Of feelings that have died
If I'd never loved,
I never would have cried

I am a rock
I am an island

I have my books
And my poetry to protect me
I am shielded in my armor
Hiding in my room
Safe within my womb
I touch no-one and no-one touches me

I am a rock
I am an island

And the rock feels no pain
And an island never cries



어둡고 침침한 12월에
겨울의 한 날이에요
나는 외로와요.
내 창문으로부터
새롭게 떨어지는 고요한 수의같은 눈에 쌓인
저 아래 거리를 바라보고 있어요

나는 바위에요.
나는 섬이에요.

나는 벽을 세웠어요
아무도 침투할 수없는
깊고 강한 요새에요
나는 친구가 필요 없어요
우정은 고통을 가져다 주어요.
내가 경멸하는 웃음이고 사랑이에요.

나는 바위에요.
나는 섬이에요.

사랑에 대해 이야기 하지 말아요.
음, 나는 그 단어를 전에 들어 보았어요.
사랑은 내 추억에서 잠자고 있어요.
나는 죽어버린 감정의
휴면을 방해하지 않을 거에요.
내가 결코 사랑하지 않았다면
나는 결코 울지 안았을 거에요.

나는 바위에요.
나는 섬이에요.

나는 나를 보호해 줄
내 책과 시를 갖고 있어요.
내방에 숨어서
나는 갑옷으로 보호되어 있어요
내 자궁속에서 안전하게 살면서
난 아무도 접촉않고 누구도 날 접촉안해요.

나는 바위에요.
나는 섬이에요.

바위는 고통을 못 느껴요.
그리고 섬은 결코 울지 않아요.