음악 가사------ :◈:/◈: B

Both Sides Now - Judy Collins

애풀잭 2019. 5. 16. 23:41
Both Sides Now - Judy Collins

Bows and flows of angel hair
and ice cream castles in the air
and feather canyons everywhere
I've looked at clouds that way

But now,
they only block the sun
they rain and snow
on everyone
So many things
I would have done
but clouds got in my way

I've looked at clouds from
both sides, now
From up and down
and still somehow
It's cloud illusions I recall
I really don't know
clouds at all

Moons and June's
and ferry's wheels
The dizzy dancing where you feel
When every fairy tale comes real
I've looked at love that way

But now, it's just another show
You leave 'em laughing when you go
and if you care,
don't let them know
Don't give yourself away

I've looked at love from both sides,
now
From win and lose and still somehow
It's love's illusions I recall
I really don't know love at all

Tears and fears
and feeling proud
To say "I love you"
right out loud
Dreams and schemes
and circus crowds
I've looked at life that way

But now,
old friends are acting strange
They shake their heads,
they say I've changed
Well, something's lost
but something's gained
in living everyday

후렴
I've looked at life from both sides,
now
From win and lose and still somehow
It's life's illusions I recall
I really don't know life at all



활모양으로 출렁거리는 천사의 머리칼,
허공에 떠 있는 아이스크림 성,
깃털처럼 여기 저기 펼쳐있는 계곡들
내가 본 구름은 이런 모양이었어요.

그러나 이제
그 구름들은 태양을 가로막고
우리 모두에게
비와 눈이 되어 내리는군요
많은 일들을
할 수도 있었는데...
구름 때문에 아무 일도 못했어요.

지금, 난 그렇게 구름의
양면성을 보았어요
하늘 위에서 그리고 하늘 아래에서
그런데... 아직까지 웬일인지
기억나는 것은 구름에 대한 환상이지요
난 구름이 무엇인지
도저히 알수 없군요

달과 유월
그리고 연락선의 바퀴들
어지럽게 춤추는 듯 느껴져요
동화속의 이야기가 현실이 되듯
내가 본 사랑은 그런 기분이었어요.

그러나 이제 사랑은 또 다른 쇼예요,
당신은 떠날 때 웃으면서 떠나지요
만약 당신이 신경을 쓸 일이라면,
남들이 모르게 하세에요.
눈치채지 못하게 하란 말이에요

지금,
난 사랑의 양면성을 보게 된 셈이죠
주고 받는 것에서... 그러나 왠일인지
내가 생각하는 것은 사랑의 환상..
사랑이 무엇인지 도무지 알 수가 없군요

소리 높여 "당신을 사랑해"라고
외칠 때면
눈물과 두려움
그리고 자부심마저 느껴요.
꿈과 공상,
그리고 서커스에 모인 사람들.
내가 바라본 인생은 이런 모습이었죠

그러나 지금
옛 친구들은 이상하게 행동하죠
그들은 머리를 흔들면서
내가 많이 변했다고 말해요
그러나 뭔가를 잃었지만
뭔가를 찾았어요
살아있는 나날속에서

후렴
지금,
난 사랑의 양면성을 보게 된 셈이죠
주고 받는 것에서... 그러나 왠일인지
내가 생각하는 것은 사랑의 환상입니다
사생이 무엇인지 도무지 알 수가 없군요